דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כושר ניתוח - בחיי יומיום - אימון אישי 

מאת    [ 12/04/2007 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 5057 פעמים ]

כושר ניתוח הינו אחד מן הכלים השימושיים ביותר והאמינים ביותר שניתן לסמוך עליהם. בכל תחום ותחום: בפסיכולוגיה, במחקר, במדעים, בשטחי שיווק כלכלה ומכירות ועוד. מאמר זה ספסציפית ייגע כרגע בתחום הפסיכולוגיה.  

החיים הגלויים לכל עין המביט הינם רק קצה קצהו של קרחון הנפש. מלוא התרחשויות הנפש שורצות וגועשות בקרב כל אחת מן הדמויות החולפות והנגלות אל מול עיניינו במהלך מרוצת היומיום השגרתי .מי כזו ומי אחרת. ואנו, עוצרים, מביטים ולא תמיד מבינים כיצד לדעת מי עומד מולנו, כיצד לאבחן וכיצד לחרוץ את ההתרשמות .....

טביעת עין טובה על אנשים עשויה לשפר את ההצלחה בחיים ואיכות הידע הנדרשת כדי לבצע זאת עשויה להשתפר ככל שמקדישים זמנים נאותים לחידוד יכולת המבט הנכון על אנשים. זאת, כל עוד המדובר על פסיכולוגיה.  אף על פי שלא נחוץ כושר ניתוח במשך רוב היום הרי שבכל אופן ,במשולב,בתוך התרוצצות המחשבות והמבט הנוסבים אודות החולפים מולנו והמדברים אלינו, קיים חוש אבחנה והסתכלות על אנשים. הידע על מה בהם להביט וכיצד בדיוק להסתכל עליהם עשוי להיות שונה מאדם לאדם אך קייימים עקרונות בסיס וזהב על מנת להצליח להחכים בעניין זה.שהרי ,ככלות הכל,כולנו רוב היום עוסקים במגעים עם אנשים ולאחר מכן,בשלב זה או אחר,מבצעים חשיבה מסכמת בינינו לבין עצמנו אודותיהם ומסכמים את הרושם המתקבל בדרכים שונות ומגוונות.בנקודה זו מתווסף כושר ניתוח לתמונה.

כושר ניתוח עשוי להיות שימושי על מנת להיזהר מדברים,הוא עשוי לשמש ככלי למידה טוב יותר על אנשים,הוא עשוי לשמש כלי התקדמות והוא עשוי לשמש ידע רב עוצמה ברמה של כלי נשק בידי כל המסוגל לחדדו כהלכה. מקצוענות ניתוח האנשים אינה מותירה בספק - התחקות מיטבית אודות טיב האנשים. היא צולחת במרבה הצלחה חסימות וזיופים ומחלצת הבנה מצוחצחת ומשופרת אודות החיים בכללם. מוטב,להתפנות מעט משטף עיסוקי היומיום ולחדד מעט את חוש האבחנה.סודות פיצוח האנשים גלויים לכל אדם נבון המסכמם בינו לבין עצמו. ראשית הוא וודאי יהיה נוכח לדעת כי ראשיתם בלדעת על מה להסתכל,שנית, בלדעת איך להסתכל (מתוך איזה מצב נפשי), שלישית, באילו כלים להסתכל.

אנשים מתגלים בצורות רבות ושונות. מהן צורות מקובלות יותר על דעת מדענים ומהן צורות פופולאריות יומיומיות. מהן,ישנן דרכי גילוי לבעלי מבט המתפתח אגב צפייה בסרטים מרובים (והכרת מצבי נפש רבים מתוקף כך ומצבי יומיום אפשריים)  ומהן,דרכי גילוי לגלות את טיבם האמיתי של האנשים אגב שיחות.בכל מקרה, המרתק בכל אלו הינו שהתנהגות האדם הקרוב לך ביותר עשויה להתגלות על ידי בחינת פרטים קטנים מחיי היומיום. 

תשומת לב עשירה לעומת תשומת לב דלה וחיוורת מהו הידע האישי שלך לגבי אופן התבוננות באנשים? האם פיתחת אותו? האם אתה שוקד עליו - או שהינך למעשה רק "חי" בין האנשים וזורם עם הזרם ללא הרף ונמרץ ומתרוצץ.על מה אתה למעשה חושב בסוף יום בינך לבין עצמך? מהי מטרת היחסים עם האנשים אשר סביבך? על מה אתה מביט בהם? האם אתה חי איתם רק על מנת לבצע חילופי מלל,דיאלוגים? על מה יחסיך ומגעיך נוסבים למעשה והאם קיימת התאמה בינך לבין האנשים? או יותר נכון - מיהם האנשים אשר סביבך?

למרבית האנשים יש תשומת לב דלה מאד לגבי על מה להביט ולכן גם כך לצערם נראים חייהם.לעומת זאת, תשומת לב עשירה ומוקפדת לסימנים רבים ומסוגים שונים אשר מבצבצים מתוך אופי האנשים עשויה לחרוץ הבדל אדיר של הבנת טיבם ומי הם.בתוך מיבנה ההבטה הנכון /משופר אמורים להיות הדברים הבאים: מבט חד על שפת גופם (ניסיון להשתיק לרגעים את כל ההתייחסות למלל) תשומת לב מוקפדת לכיצד הם מדברים (בייחוד : עוברים לעניות דעתי מגוף לגוף: ראשון,שני,שלישי,יחיד,רבים וכן הלאה) מבט על נגיעתם בחפצים: כל האופנים והתזוזתיות ופיתוח חוש מפותח ותשומת לב להבנה כיצד הם מנסחים את עצמם ובייחוד כיצד הם עוברים מרעיון לרעיון,מביעים את עצמם. 

לסיכום: כושר ניתוח עשוי להיות דבר מרתק ובלתי רגיל וכדאי לשכללו כמדי פעם בפעם על מנת להבחין ביותר פרטים מאשר הכרנו עד היום. פרטים מסקרנים אלו נמצאים כל העת במציאות הסובבת אשר מולנו, וטמונים בה דברים שמפתיע להביט בהם באמת ולגלותם לראשונה.     

הופעה בכותבים מומחים

http://www.isk.co.il

נולדג'וויזר. יועץ ומפתח ידע.
מתוך תהליך כתיבת ספר על : מיומנויות אישיות - שיפור כושר ניתוח



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב